Vés al contingut

Cançons

El viu va!

Nom de l'informant
Data i lloc de naixement
24/06/1908 (L'Escala)
Municipi de residència
On, com i de qui la va aprendre
Del seu pare, amb qui anava a pescar i a repartir i vendre el peix en bicicleta.
Enregistrament realitzat per Lurdes Boix i Llonch, directora del Museu de l'anxova i de la sal de L'Escala, el maig de 1985.
Imatge
La millor sardanista
Lletra

Ha arribat el peix viu!

El viu va!
El viu va!

Observacions

En Joan Callol "Zit" va ser mariner des dels 17 anys i venedor de peix en bicicleta. Des de L’Escala, anaven repartint peix a Sant Pere Pescador, L’Armentera, Ventalló, Valldevià, Saus, Camallera, Vilaür, Calabuig, Bàscara, Vilademuls i Viladesens. Els caracteritzava el crit que transcrivim aquí.

En Joan explica que el seu pare era un dels bons cantadors de L’Escala. Havia cantat en algun dels cors que havia organitzat el popular músic local Josep Vicens i Juli (Avi Xaxu), que els ensenyava a cantar acompanyat de la guitarra. En Joan afirma que moltes cançons se les "entramava" el seu pare i que moltes altres se les havia "entramat” ell (aquesta afirmació la repeteix molts cops). En realitat, la majoria de cançons eren populars a l’època, de forma local o més general.

Es tracta d'un material cedit pel Museu de l'anxova i de la sal de L'Escala.

Museu Anxova i Sal